Exercises
      
  
  
    Hláskujte slovíčka a pak je vyslovte. Zopakujte si jejich význam.
     
  
  
    Naučte se obrat: I hope to see you soon. - Doufám, že se brzy uvidíme.
     
  
  
    Spojte odpovídající výroky.
     
  
    
          
          
      - 1 How are you?
 
      - 2 I'm fine. Thank you.
 
      - 3 My name is ...
 
      - 4 What's your name?
 
      - 5 Where are you from?
 
      - 6 Nice to meet you.
 
      - 7 Come and meet ...
 
      - 8 Goodbye.
 
    
    
   
      
    
      - a Jmenuji se...
 
      - b Jak se jmenujete?
 
      - c Na shledanou.
 
      - d Jak se máš?
 
      - e Seznamte se s...
 
      - f Odkud jste?
 
      - g Mám se dobře. Díky.
 
      - h Těší mě.
 
    
    
   
 
   
  
  
    Napište slova podle spellingu, který uslyšíte. Celá slova potom přečtěte.
     
  
  
  
    Přeložte. Soustřeďte se na užití slovesa be.
     
  
          
    
      
      
    
      3 I'm ready. We can start. 
      
       
      
      
      
      
    
      8 Let me introduce myself. 
      
       
      
      
      
      
      
      
     
 
   
  
    What's je stažený tvar spojení what is, podobně např. who's je stažený tvar z who is atd. Hovorový obrat What's up? wɒts ʌp lze přeložit jako “Co je?”, “Co se děje?”. Užívá se i při setkání jako: “Jak to jde?” ap. Odpovědět můžete prostě: Not much. nɒt mʌtʃ (Nic moc.) Neužívejte však tento obrat při formálních setkáních!
     
  
    
  
    
          
          
      - 1 How is she?
 
      - 2 Am I right?
 
      - 3 Who is he?
 
      - 4 What's your name?
 
      - 5 Where are you from?
 
      - 6 Are we ready?
 
      - 7 Is English hard?
 
      - 8 Are you hungry?
 
    
    
   
      
    
      - a He's my friend.
 
      - b My name's John.
 
      - c She's fine.
 
      - d I'm from England.
 
      - e No, you're wrong.
 
      - f No, I'm thirsty.
 
      - g Yes, we can start!
 
      - h No, it's easy!
 
    
    
   
 
   
  
  
    Doplňte tvary slovesa be v přítomném čase a přeložte.
     
  
  
    Znáte autora výroku: To be, or not to be? (Už byste jej měli dokázat přeložit.)
     
  
  
    Odpovězte na otázky kladně celou větou (pomocí osobních zájmen).
     
  
  
    Koncovka -s se užívá v angličtině u podstatných jmen v množném čísle: friends - přátelé, boys - kluci, girls - holky, things - věci ap. Více se dozvíte v 2. lekci.
     
  
  
    Doplňte do vět podle nápovědy správné tvary anglických zájmen.
     
  
  
  
    Utvořte z uvedených vět otázky.
     
  
  
    Obrat study hard znamená pilně se učit či pilně studovat.
     
  
  
    Doplňte záporné tvary slovesa be v přítomném čase. Použijte stažené tvary.
     
  
  
    
  
  
    Zvratné zájmeno myself maɪˈsεlf znamená (sám) se(be), ale užije se jen pro 1. osobu jednotného čísla - já. Více o zvratných zájmenech se dozvíte v Lekci 11.
     
  
  
    Utvořte z vět kladných záporné (pomocí NOT). Kde lze, použijte stažené tvary.
     
  
  
    You can do it. (doslova “Můžeš to udělat.”) se obvykle přeloží jako: Ty to dokážeš.
     
  
  
    Přeložte. Použijte nápovědu.
     
  
          
    
    
    
    
        
      
      4 Nejsem připravený.  
      
      
      not, ready
      
     
    
    
    
    
    
    
    
    
     
 
   
  
    
  
          
    
      
      
    
      3 Chci se naučit anglicky. 
      
       
      
      
      
      
      
      
      
      
    
      12 Lituji.; Je mi to líto. 
      
       
      
      
      
      
      
      
      
      
     
 
   
  
    Slovo learner je odvozeno od slovesa learn (učit se) a znamená: ten, kdo se učí. Např.: learners of English - ti, kdo se učí anglicky. Koncovka -er je v angličtině velmi důležitá. Přidá-li se za sloveso, vznikne většinou subjekt, který koná danou činnost. Např. begin bɪˈgɪn (začít) - beginner (začátečník), read riːd (číst) - reader (čtenář), speak spiːk (mluvit) - speaker (mluvčí), teach tiːtʃ (učit) - teacher (učitel).